Sunday, February 25, 2007

Doug, demonstratie, zwemmen en Maori's






Laat ik jullie eerst even vertellen,dat er een aardbeving in Auckland was .
We zaten in de lounge Bronwen en ik voelde alles schudden,Bronwen vloog overrens een aardbeving,welnee zegt John,De volgende morgen was het in de krant ,drie keer die avond geen zware,maar het was niet voorgekomen in 160 jaar niet in Auckland ,nu dat was ons geluk weer .
We hebben het best naar ons zin,de jongens van John zijn een stel hoor ,onverschillig een stelletje rotzooimakers,zijn niet zo georganiseerd als Mams little army.
We hebben al veel van Auckland gezien ,zijn met een boot naar de andere kant geweest van Auckland.
Zijn afgelopen Zaterdag op een Maori party geweest ,een schoonzusje van John is Maori,
en werd dertig jaar.
Aardige mensen en we waren heel welkom ,een Hangi wordt niet meer door hun in de grond gemaakt.maar met een speciale kooker,ik zal het op de foto laten zien.
Echte kreeften en zee egels de rillingen liepen over mijn rug ,goed je moet niks en daar houd ik me dan ook maar aan.
Gisteren zijn we naar Thames geweest naar die vrouw die toen eens bij mij thuis was ,zit in het parlement voor de greenie,s.
Een prachtig gebied in de coramandel met een mooi huis een heerlijke maaltijd.
Een WC met een gat in de grond,,electriciteit op een zonnestelsel,leven van hun eigen grond,
enz, enz, een echte grienie,het gebied is prachtig met al die varens op de hill ,John en Bronwen gingen nog even in de kreek zwemmen voor ons te koud.
De vrouw des huizes ging ook maar dan met niks aan .
Zo maak je een heleboel mee.
O , ja Rob is ook nog even met John meegeweest ,hij is een man van een union, en werd gestaakt dus moest hij daar bij zijn, nu Rob wilde wel even mee ,en heeft toen ook maar een bord vastgehouden,het was een goed doel, er zijn hier ook heel veel dingen goed mis.
Het weer is prachtig ,ik begrijp dat de zomer hier veel later op gang komt.
We gaan nog een dag naar Rotarua.
Ik ben nu toch wel blij weer naar huis te gaan ,ook al is iedereen nog zo goed voor je.
Misschien nog een keer een verhaaltje.als ik nog tijd heb,want het kan alleen maar overdag John is een heel druk man en heeft de computer veel nodig.
Wij doen iedereen de hartelijke groeten.
Rob en Jo

2 comments:

lenie verloop said...

Lieve Jo en Rob
Dat is ook wat van die aardbeving wat zullen jullie geschrokken zijn.
Fijn dat je het zo naar je zin hebt.Maar dat je graag weer naar huis wilt is ook te begrijpen.Leuk zo,n weblog hoor ik ga er ook een aan maken .We kopen een ander fototoestel en kunnen er dan ook foto,s opzetten.Nou Jo en Rob geniet er nog even van het is nou zo over.
Liefs Lenie

Anonymous said...

Zo te zien te Pa in zijn element, eten met Maori's , en nog even in een picket line for the Union. Die aarbeving was er om the Parlement in Wellington wakker te schudden !