Tuesday, February 13, 2007

Antwoord op de vraag van Ton

Even een antwoord op de vraag van Ton
De culturele vistocht was door Rob verzonnen Ten eerste omdat hij nog nooit op zalm had gevist of liever helemaal niet had gevist.Ten tweede alles van het vissen even moest leren, ten derde omdat hij ook nog een bergtocht had gemaakt met onderweg uitleg van Jan over de bloemetjes en de bijtjes(insecten).
Toen in de veel te grote laarzen in het water. Dus toen hij thuis kwam zei hij: ik heb een culturele vistocht gehad, veel gezien en toch nog wat geleerd, en dan nog een zalm vangen.Het vissen was erg leuk voor een keer maar hij zal er niet zijn hobby van maken denk ik.
Dan de tweede vraag over die tickets. Wij hebben niets op de ticket gelezen maar wel gevraagd bij het boekingsoffice of we zonder meer terug konden komen in NZ die hebben nog speciaal geinformeerd met het emigratie kantoor en dat kon want wij hadden een verblijfstempel tot half Maart en een visa om in Australie te kunnen kostte nog 30 dollars .
Maar wat moet je met tickets bij je doen die je niet nodig hebt .
Enfin het was weer een nieuwe wet door de Kiwi- regering ingebracht, ook last van buitenlanders die niet weg gaan denk ik . Dat je een return ticket bij jemoet hebben degene waar je het land mee verlaat ook als een weekje even naar Australie "hopt", te zot voor woorden .
Goed wij waren de dupe. Ze hebben ons verder fantastich geholpen maar je blijft dood van schrik want wij hadden ook niet zo vlug 5000 dollar uit de muur kunnen halen dat gaat maar met 500 tegelijk . Dus toch maar een visa kaart aanschaffen, of een of andere credit kaart .
Maar als je dit weet neem je die dingen mee. Fijn dat Herman een fax had wat anders?????? Nu we hebben dat ook weer meegemaakt en ik kan iedereen inlichten . Op de tickets staat alleen "keep it on your personely".
Het is een bewijs dat je geboekt hebt nu ja ik zoek het wel met wereldcontact uit . Het is weer iets nieuws van hier. Het bookingsoffice hier had het moeten weten denk ik
Het volgende verhaal van de volgende dagen maak ik Zaterdag want wij gaan nog een paar dagen weg met Dinie en Herman moeten nog op visite
er is een bloemencorso enz enz, en Maanadag vertrekken wij met het vliegtuig naar Auckland voor de laatste dagen met Bronwen en John
Hartelijke groeten van ons hier

1 comment:

ton van rijswijk said...

Dus als ik het nu goed begrijp betrof het hier geen Australische bepaling, maar een uit Nieuw Zeeland! Ik zal Jo, als ze terug is, nog eens leren waar ze punten en komma's moet plaatsen, want nu ben je buiten adem als je achter elkaar moet doorlezen....