Saturday, December 23, 2006

Lieve allemaal
He,he hoor ik iedereen zuchten,ik zal iedereen niet belasten met de oorzaken van het lange uitblijven.
De reis van Amsterdam naar Hong Kong was fantastich met de KLM goede verzorging en een lege plaats naast mij dus ik had de ruimte.
Aangekomen in Hong Kong lekker warm werden opgehaald na eerts met een treintje naar de uitgang gebracht te zijn.
Na een rit van een half uur in een komlpeet gekkenhuis van het verkeer ,aangekomen in een prachtig hotel,waar Jo al heel vlug de eerste teleurstelling kreeg er was geen computer op de kamer.
Voor de rest een mooi hotel met een z\eer goed ontbijt.
De volgende dag de stad in wat een winkels duizenden grote kleine en dan maar niet te vergeten al de markten.
Een paradijs voor horloges mobiele telefoons, kleding tassen enz enz,
Heel goedkoop alleen was jo,s en Robs koffer al overgewicht dus kon er niet veel meer mee ,toch konden er nog wel een paar schoenen mee die waren veel te goedkoop te laten liggen, en d e fel begeerde petjes van burberie van de kleinzoons.
s,avonds een boottrip gemaakt langs een prachtig verlichtte haven.
na de trip een diner op de visrestaurant waar we eerst langs al die levende vissen liepen om ze dan later op je bord te vinden luguber eigenlijk.
Maar de maaltijd smaakten best Ik moest aan Els denken toen al die grote garnalen me aan lagen te kijken.Rob heeft alleen vlees gegeten .
Nog een kleine anecdote wij gingen koffie drinken in Hong Kong of altans
alleen jo dronk koffie Rob voelde zich niet zo lekker dus wilde wat fris.
Toen we weg wilde gaan zei hij reken jij even af ga ik nog even naar de toilet,hij gaf mij een hand vol Hong Kong dollars waarmee ik mijzelf mee naar de kassa begaf.O lady that is 31 dollar en gaf een hand vol geld wat maar dat bleek maar 11dollar te zijn dat 1 euro tien, nu mag Hong Kong goedkoop zijn, maar daar kocht ik geen koffie met gebak voor en nog een frisje ook stond ik mooi voor ...Rob dacht dat het meer was in ieder geval zei ik geef mijn die portemonaie maar dat was toch wel even lachen elke keer moet je weer aan nieuw geld wennen.
Het was heel leuk in Hong Kong wat een mierenest we werden duizelig van de benzine dampen en al die mensen duizenden goed toch wel een leuke ervaring.
Op naar Auckland .
In Auckland aangekomen begon de ellende een half uur vertraging wat alles nog beroerder maakten. want we hadden maar zo kort de tijd .
Rob had inmiddels zijn schoenen uit gedaan en liep op zijn sokken omdat hij blaren van de nieuwe schoen had , koortsig was van de kou die hij had gevat waarvan weten we niet ,de arco,s zijn wij niet gewend en die pest dingen blazen maar op je kop en dan in een vliegtuig niest en proest ook iedereen.
Goed we zijn weggekomen en kwamen aan een zeer koud Christchurch waar onze vrienden stonden te wachten.
Waar we na een heerlijke warme douche vroeg in bed zijn gekropen.
Inmiddels al weer veel gewinkeld gegeten geklest .gelachen om het volgende verhaal, Rob had het zo koud dat hij om Herman vroeg heb jij een warme pyama ik heb alleen maar een shortie bij me.dus Jo en Dinie gelijk de stad in voor een dikke pyama ja ho maar die hebben ze niet in de zomer???? Ik zei welke zomer het is nog kouder als in Holland.
Goed het wordt zeker beter.
Er zijn al plannen gemaakt voor een leuke trip met zijn vieren ,maar dat wordt het volgende verhaal.
Ik wens jullie allemaal heel fijne kertsdagen ,en kom na die dagen terug op de blogger.heel veel liefs vanuit New Zealand.
Het weer knapt op Morgen Kerst bij dinie en Herma

1 comment:

Ineke said...

Hoi Joke en Rob,
Blij dat jullie goed zijn aangekomen, ondanks hindernissen, vertraging, zere voeten etc.
Heb je foto's gemaakt van de boottocht in de haven van Hong Kong, lijkt me een hele belevenis.
Hopelijk krijgen jullie wel beter weer, is toch niks als je in je pyjama naar bed moet in de zomer.
Hier is het donker en somber weer, echt Hollands kerstweer. Maar geeft niet, hoort er bij. Ik denk dat de kerst bij jullie al bijna voorbij is, hier is het 2e kerstdag en de kinderen komen zo eten. Kadootjes erbij en gourmetten. Ben benieuwd naar de rest van de reis, anektodes etc.
Alvast fijne jaarwisseling en hopelijk binnenkort in de korte broek.
Liefs Ineke en Arie